tisdag 15 februari 2011

Så trött. Så kallt.


Att gå o lägga sig i ett iskallt rum är ganska jobbigt. Men man sover fantastiskt gott. När klockan ringer fem så har man inte precis lust att kliva upp. Termometern visar på -29. Dexter hade inte stor lust att gå en längre sträcka i kylan. En snabb kissning, sen in.

Igår hade jag en meltdown i datasalen. Fick reda på att Kulturservice inte fått upp våra affischer till festen. Vår fest är på lördag. Dom hade inte en aning om någonting. Nä själv är bäste dräng. Hädanefter ska vi inte be dom göra jobbet. Jag var så arg att jag höll på att gå i bitar.

Väl hemma, när jag skulle torka en diskbänk så skar jag min rätt djupt på långfingerspetsen. Blodet slutade knappt rinna. Nu har jag ett snyggt plåster. Och fingret ömmar så härligt. Mina händer har ett hårt liv. Såhär mycket skador har de aldrig haft tror jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar