tisdag 25 januari 2011

Tummen rök nästan!

Jupp. Igår när jag skulle fasa kanter med rondellen så slarvade jag. MAN SKA INTE SLARVA MED RONDELLEN!. Vips så slipade jag bort en bit på tummen. Det gjorde inte ont. Men jag blev rädd nå JÄVULSKT! Hade jag inte haft handsken så hade tummen legat på golvet. Så Hädanefter blir det inte lika nonchalant användning av rondellen.
Onsdag idag. Skiftbyte på Lernia. Jag svetsar under-upp. Men min TIG. Inte det roligaste kan jag ju berätta. Man får pretty ont i axlarna. Sen får man ju se om dagen kanske kan ljusna. Jag vaknade nämligen som vanligt fem. Måns kom upp och hade ont under foten. Fick börja med att pilla ut en sticka. Men morgongrusga ögon. Inte lätt. Men ut kom den! Sen skulle han hoppa i bingen igen. MEN NÄEEEE.... det gick ju inte. För ett av våra fantastiska husdjur hade hunnit pinka på madrassen. VARFÖR har vi tre katter? Jag borde försöka hitta nya hem åt dom. För de är så fina. Men att bli så arg så ofta på dom kan ju inte precis vara bra. Varken för oss eller katterna.

Nu ska jag bli gladare. Dricka upp kaffet och njuta av en underbar Onsdag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar