onsdag 18 januari 2012

Alltså det där med Linser?

Mamma gav mig tre paket gröna linser. Alltså inte ätbara. Utan sådana man smyckar sina ögon med. Glad i hågen slet jag upp ett paket och tänkte testa. Men... hur i hellskotta får man in dom i ögat? Jag är inte en pillrig tjej. Stod i en kvart och pillade in. Men den vek sig. Satte sig på fransen. Den vägrade helt enkelt. Till slut började jag skratta åt det hela. Det var som episod av Kalle Anka. Ni vet... när han fastnar i flugtejpen typ? Nä... det där med färgade linser...det skiter vi i!

2 kommentarer:

  1. Hahahaha... ta dom på pekfingret. Sen kan du luta huvudet lite bakåt, titta upp och lägga linsen på ögat. När du tittar ner sen så hamnar den (oftast) rätt av sig själv efter några blinkningar. Att få ut dom däremot... -det- är svårt! Det gav mig hjärnblödning. ;)

    SvaraRadera
  2. GAH...jag har verkligen försökt. Jaja ...skam den som ger sig:)

    SvaraRadera