torsdag 11 augusti 2011

Känslor och seghet

I flera dagar har jag inte gjort ett smack. Jag har ingen ork. Samtidigt som jag är rastlös. Vill inte, orkar inte... men ändå förgås av tristess. Jag känner mig ensammast i världen. Fast det är jag inte. Inte alls. Men det spelar ingen roll. Jag är ensam o orkeslös. Tråkig o likgiltig... Likgiltig ja... det är ju det värsta som finns. Jag har planer att IMORRON...då banne mig ska jag göra det ena o det andra. Men sen blir det inte förbanne mä nå! Tur att jag ska jobba några timma r ikväll. Så jag får se andra människor. Jag har ju iofs trimmat Dexter. Han ser helt rolig ut. Som en helt annan hund. Stackarn som fått gå runt i lurvet hela sommaren.
På Lördag vill jag sitta på vår balkong. I mörker med tända lyktor, sippa vin och äta gott. Snälla, låt det bli perfekt väder. Och LÅT mig få jobbet på måndag... SNÄLLA?




MEN ÅÅÅH! Nu behövs jag inte ikväll. Jag dricker öl istället! Skål då!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar